know your enemy

Haha , jag kom precis hem fran Mary. Vi gjorde egen hemmagjord sushi , och nar vi hade atit klart sa var det saklart massa lax och krabb rester kvar , sa vi skrapade ihop allt pa en tallrik och sprang over till grannen och mosade ner hela deras altan och tradgard hahahah. Jag , Mary och Renee stod och bombade , for tydligen sa ar dom som bor i det huset dumma i huvudet. Sa javla kul ! Plus att bade imorgon och pa mandag sa skare bli mellan 25 och 30 grader och sol sa fisken kommer stekas och stinka som in i helvete ! Dom fick lite avakado och guacamole kastat i tradgarden ocksa... Mumsigt , yesyes.. Mina fingrar stinker just nu sushi ris blandat med det dar seaweed grejset hehe.
Innan vi gjorde sushi (vid klockan elva pa kvallen haha) sa akte vi till southside i downtown dar det finns bra shopping och restauranger och grejs. Gick omkring , lyssnade pa lite band som spelade pa ett torg , gick in i lite affarer . Kopte en ny planbok pa Urban Outfitters. Sen gick vi och kollade pa homecoming klanningar i en affar anda tills de stangde klockan nio haha. Ska dock kopa en nar bade mamma och mormor ar med , typ i veckan nan gang antar jag eftersom mormor och morfar kommer pa tisdag. Exciting hihi ! Nice att mamma och pappa har gatt med pa (helt ovetande om priset) att betala alla mina tre klanningar till det har aret haha. Homecoming ar typ billigaste klanningen o den kommer val ga pa en 200 dollar eller sa...
I fredags var vi pa footballs matchen igen , det var borta den har gangen sa det var inte lika kul eftersom inte lika manga manniskor var dar. Vi vann dock igen , 21 poang mot 7 poang , woho ! NA ager sa javla mycket... Mohaha.
I torsdags var vi pa Black eyed peas ! Javlans najs alltsa ! Dom ar fan fett bra ! Skit coola var dom. Alskar Fergie. Och sen sa fick vi asbra platser , var seriost bara typ tva meter ifran scenen. Och tydligen dar vi stod langst fram sa var man tvungen att betala men vi lyckades slinka in anda haha. Det var sa javla fint nar Fergie sjong Big grls don't cry. Typ alla tjejer i publiken sjong med. Haha. Sen direkt efter sa var det ju sasongens kickoff game , och yes mina vanner , Pittsburgh Steelers vann ! Regerande mastare i amerikansk fotboll som dom ar ;) Maste ju halla titeln , aiight !
Har ocksa bestamt att jag ska borja i Newspaper (en kurs i skolan) eftersom jag vill bli journalist. Tydligen valdigt bra att ha pa sin transcript. Ska flytta min idrott som jag har forsta period till min study hall tionde period som Brynn ocksa har , och borja Newspaper forsta period tillsammans med Mary. Thats kinda great , for da behover jag inte borja lara kanna massa nya manniskor igen haha. Har ocksa borjat kolla pa massa college nu. Min guidence counselor ligger pa mig som fan om college och ger mig massa alternativ hela tiden. Just nu later Penn State (kand for att vara en riktig party school , med 50.000 elever , alla boende pa campus eftersom skolan ligger ute in the middle of nowhere) och University of Pittsburgh (ocksa stor , mitt i Downtown och kanner massa som ska soka dit) som ganska bra val. Ska ocksa kolla pa University of Kentucky som min guidence counselor pratade massa om , ska tydligen vara stor , super bra och ha en riktigt prima journalist inriktning.

Nu ar klockan tva , maste ga och lagga mig... Har tons of homework jag maste gora imorgon hehe. Not fun.
Puss pa er mina alsklingar !


Sushi mastaren ! The other new (also bad) girl. Vi kan skolka fran Newspaper tillsammans nu heheh.
Pa bilden har jag snott killen som ar kar i mig , Matt Wolf's , glajjor.

Kommentarer
Postat av: emma brovin

haha kommer dit och busar frida ;) inte bra itne bra..

2009-09-13 @ 14:23:01
URL: http://emabrovin.blogg.se/
Postat av: matilda

haha gillare !

skulle fan vilja se black eyed pease ! men ofta inte fergie sjunger asdåligt live?



fan collage, har tänk på en sak. ofta man inte kan ansöka till collage fast man bor i svea?

2009-09-13 @ 16:26:05
URL: http://matildarosdahl.blogg.se/foto
Postat av: frida

emma: man ar val inte fran sverige for ingen anledning ;) haha. maste vara lite busig



matilda: nej jag tycker hon sjong jattebra ! alla var asbra live.

haha jo det ar klart , blir sakert lite billigare ocksa , for da kan du soka in som international student , lattare att komma in ocksa. vadara , var vill du lasa nanstans ?

2009-09-13 @ 18:13:45
URL: http://guiltypleasure.blogg.se/
Postat av: madddde

åh ska du gå på college!? fan va kul!

2009-09-14 @ 10:27:30
URL: http://madelenn.blogspot.com
Postat av: frida

ja kanske , du har ju anda ett ar kvar i skolan sa jag maste ju fordriva tiden med nanting hihih !

2009-09-14 @ 11:56:53
URL: http://guiltypleasure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0